Corona protocol Play Fair

Aangepaste regels voor tafeltennistrainingen in ’t Spant Leimuiden

TTV Play Fair is blij dat er weer in ’t Spant getraind en gespeeld mag worden, maar dat moet wel gebeuren onder een aantal voorwaarden en speciale regels.

Uitgangspunten voor binnensporten per 1 juli zijn:

• Binnensporten is mogelijk voor sporters van alle leeftijden, waarbij er tijdens het sporten niet meer 1,5 meter afstand bewaard hoeft te worden.
  • Buiten het sporten – dus ook in ’t Spant – geldt voor iedereen vanaf 18 jaar de anderhalve-meter-regel.

De volgende regels zullen worden gehandhaafd:

• Wie wil spelen op de vrijdagavond of woensdagmiddag meldt zich van te voren via nieuwsbrief@ttv-playfair.nl of via WhatsApp of telefoon (06-51518618) bij Hans Brand. Doel hiervan is om bij een onverhoopte besmetting, een contactenlijst aan de GGD te kunnen overleggen. Hans Brand houdt deze lijst bij en zal de lijsten maximaal 4 weken bewaren.
  • De jeugdspelers die willen trainen op zaterdag hoeven dat niet te melden.
  • De toiletten kunnen worden gebruikt, in ’t Spant is aangegeven dat er één persoon tegelijk in een toiletunit is toegestaan. Probeer gebruik van het toilet tot een minimum te beperken; ga thuis, voordat je vertrekt.
  • De kleedkamers en douches in ’t Spant zullen we vooralsnog niet gebruiken. Kom in sportkleding en trek je zaalschoenen aan in de gang of een rustig hoekje in ‘t Spant. Als die regel wordt versoepeld, laten we dat weten via de Nieuwsbrief.
  • Ouders die junior-spelers naar ’t Spant brengen, doen dat tot aan de buitendeur van ’t Spant. Voor het ophalen wacht u buiten.
  • Spelers en ouders volgen zo nodig de aanwijzingen van trainers en begeleiders van Play Fair.
  • Houd in de gangen van ’t Spant altijd zoveel mogelijk rechts, zodat men elkaar met gepaste afstand kan passeren.
  • Was de handen zowel vóór als na het sporten grondig, volgens de RIVM richtlijnen. Er staat een pompje met ontsmettende handzeep bij de ingang van de zaal.
  • Als de Spantbar open is, dan gelden daar de regels voor de horeca, de beheerder van de Spantbar zal die uitleggen en handhaven. Vooralsnog is toegang tot de bar alleen toegestaan op basis van reservering.

Voor het inrichten van en spelen in de zaal geldt:

• Kom niet eerder dan vijf minuten voor de training naar ‘t Spant en ga direct na afloop van de training naar huis. Indien na afloop van de vrijdagavondtraining de Spantbar is gereserveerd, kan men die gebruiken.
  • Trainers/begeleiders zijn ruim van tevoren aanwezig voor het klaarzetten van de materialen.
  • Er worden maximaal 6 tafels opgesteld, zodat de afstand tussen de tafels ongeveer 3 meter bedraagt.
  • Tussen de tafels worden afscheidingsdoeken geplaatst.
  • Het dubbelspel mag door iedereen worden gespeeld. Bepaal voor jezelf of je daaraan mee wil doen. Het is nooit een verplichting!
  • Langs de wand worden stoelen geplaatst op anderhalve meter van elkaar. Spelers die even pauzeren of wachten op hun beurt, zitten op een stoel en lopen niet rond.
  • Balletjes gaan vaak door de zaal, loop er niet zomaar achteraan, maar houd zo mogelijk de afstandsregel in de gaten.
  • Na afloop van de training zullen de materialen door trainers/begeleiders worden gereinigd en opgeborgen.

Daarnaast geldt uiteraard het kabinetsbeleid en de algemene richtlijnen van het RIVM:

• Gebruik het gezonde verstand en doe geen dingen die anders ook niet mogen.
  • Doe de gezondheidscheck! Blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts, reuk- of smaakverlies.
  • Blijf thuis als iemand in het huishouden koorts (vanaf 38° Celsius en hoger) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, kan je weer sporten en naar buiten.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op COVID-19. Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuisblijven tot 14 dagen na het laatste contact.
  • Houd 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar).
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.

Het is allemaal strak, maar nodig. Houd je aan de aanwijzingen, dan kunnen we weer van onze sport genieten én gezond blijven.

Zodra de overheid, NOC*NSF, NTTB en gemeente verdere versoepelingen doorvoeren, zullen we het protocol aanpassen en via de Nieuwsbrief kenbaar maken.

Bestuur Tafeltennisvereniging Play Fair