Geen clubkampioenschappen, wel handicapcompetitie op vrijdagavonden

Er zijn nog veel onzekerheden voor de komende tijd. We mogen nog geen toernooi organiseren, er is nog geen publiek in de zaal toegestaan en een clubdag met ontbijt mag ook nog niet. Omdat we niet weten wanneer welke versoepelingen worden doorgevoerd heeft het bestuur besloten om de clubkampioenschappen dit jaar niet door te laten gaan.

Maar wat kunnen we wél doen was dan de vraag? Uiteindelijk zijn we op het volgende uitgekomen. De clubkampioenschappen worden geschrapt. Het Familietoernooi wordt verschoven (voorlopig) naar zaterdag 10 juli. Maar we gaan wel een handicapcompetitie houden in de komende weken op vrijdagavond van 20:30 tot 22:30 uur.

In zo’n handicapcompetitie speel je wedstrijden waarbij je punten voor moet geven of krijgen. Via een schema en de ELO-ranking hebben we iedereen ingedeeld in een bepaalde groep. Je speelt 2 games tot 21, lekker even terug in de tijd of voor de jongeren onder ons, een nieuwe ervaring om tot de 21 te spelen (serveren is dan om de 5 punten).

Iedereen is welkom om hieraan mee te doen. Kan je een keer niet, geen probleem. Ben je er alle weken, dan levert dat bonuspunten op. Aan het einde van deze periode zullen er cadeaubonnen klaar liggen voor de winnaars. Die bonnen hebben we bij onze lokale middenstanders aangeschaft.

Natuurlijk hopen we hiermee zoveel mogelijk leden naar het Spant te krijgen. Reserveren hoeft niet, omdat we niet bang zijn dat we zomaar 30 leden op de vrijdagavond binnen zullen krijgen. Wel wordt er een presentielijst bijgehouden.