Schuiftafeltennis als aanvulling op woensdagmiddag

De schuiftafeltennistafel wordt een vast onderdeel bij Play Fair. Althans, als het aan de vereniging ligt. De eerste spelers waren in elk geval enthousiast. Woensdag 2 februari hebben Harry en Irene van der Burg de schuiftafel in gebruik genomen. Harry en Irene zijn jarenlang competitiespelend lid van de vereniging geweest en nog steeds vrienden van Play Fair. Irene verwoordt hun ervaring als volgt: “Vandaag sinds lang tijd naar onze tafeltennisvereniging. Dit keer niet om te kijken, maar om te spelen. De nieuwe tafel met dichte zijwanden is een groot succes. De bal wordt hierbij geschoven onder het net. Harry gelijk weer bloedfanatiek. Sommige ballen zag ik niet eens. Gelukkig werd er ook gewisseld en kon ik ook weer eens gewoon een balletje slaan. Wat een leuke groep is dit. En na afloop namens de vereniging, als uitgestelde kerstborrel, nog een hapje en een drankje. Wat een gezellige middag. Wij hebben allebei zo genoten!”

Je kunt hier twee filmpjes downloaden en bekijken waarin Harry en Irene hun eerste schuiftafeltennis ervaring delen:

eerste filmpje schuiftafeltennis womida 2-2-2022

tweede filmpje schuiftafeltennis womida 2-2-2022

Ook Ina genoot van het spel met Harry:

We zullen de tafel in de komende weken vaker opstellen en laten meedraaien in de groep, zodat iedereen het kan uitproberen.

Schuiftafeltennis is een sport die door de NTTB, samen met o.a. Heemskerk Sport is ontwikkeld en in de markt is gezet. Het is een sport voor de jongste jeugd, ouderen met mobiliteitsproblemen en para-spelers. Maar het is ook een leuk gezelschapsspel voor iedereen. Play Fair heeft zo’n professionele set aangeschaft met behulp van subsidie uit het Gemeentelijk Sportakkoord die via De Driemaster is verstrekt.