Jeugd houdt eigen geslaagde clubdag

Het ontbijt

Toen het clubweekend, inclusief de clubkampioenschappen, werden afgezegd vonden de jeugdspeler, trainers en ouders dat toch wel heel jammer. Voor sommigen zou dit het eerste clubkampioenschap worden. Daarom is er dit jaar voor de jeugd een aangepaste versie georganiseerd.

De familie Potters stelde direct voor om ons traditionele ontbijt bij hun thuis te organiseren. Natuurlijk was de vereniging daar heel erg blij mee. Maar ook de reacties van de kinderen en de ouders zorgde ervoor dat er enthousiast aan de dag begonnen werd. Om 9 uur waren er 20 kinderen en ouders die aanschoven bij gezellig gedekte tafels en een mooi buffet op de bar. Er werd gesmuld van croissantjes, lekkere broodjes, suikerbrood, vers fruit, verse jus d’orange en kok Freddy zorgde voor gebakken eitjes en flensjes voor de liefhebbers. Zo kon iedereen met een goed gevulde maag de clubkampioenschappen aanvangen.

De kampioenschappen

Lennert en Laura stonden om 10 uur klaar in ’t Spant en hadden de wedstrijdleiding over de kampioenschappen. De jeugd was naar sterkte in twee poules ingedeeld:

• Poule A met Joec, Pepijn en Carlos speelden een dubbele 3-kamp.
  • Poule B met Noa, Fenna, Lucas, Kayleigh, Sarah en Jake speelden een 6-kamp.

Maar ook acht ouders en twee broertjes/zusjes speelden in twee 5-kampen hun eigen familieclubkampioenschap. Halverwege werd er puur voor de lol nog een rondje dubbelspel gespeeld; elk kind met een ouder. Na enig schuiven waren er al snel 10 koppels gevormd en via loting kwamen ze tegen een ander familiekoppel.

De uitslagen

Uitslagen van de dubbels

• Floor v.d. Berg met dochter Noa wonnen van Linda v.d. Voort met zoon Ivo.
  • Bjorn v.d. Voort met zoon Joec wonnen van Gerko v.d. Steeg met Lucas v. Nieuwpoort.
  • Amapola Godwaldt met Pepijn Potters wonnen van Guido Stokman met zoon Jake.
  • Marco Godwaldt met zoon Carlos wonnen van Chantal Foeken met dochter Fenna.
  • Ina v. Koll met Sarah Potters wonnen van Rob v. Nieuwpoort met dochter Kayleigh.

Uitslagen bij de ouders/broertjes/zusjes

Bij de ouders in de poule was het een spannende strijd. Moeders tegen elkaar, vaders tegen elkaar, moeders tegen vaders. En tussendoor speelden Ivo en Lara prachtige wedstrijden tegen de diverse ouders. Lara was supersterk op de schuiftafel en samen met Ivo hebben zij sowieso een prijs gewonnen door mee te doen.

Uiteindelijk speelden Chantal, die net aan Rob versloeg in de poule, de finale tegen Linda/Bjorn die in de finale kwam door een spannende strijd tussen Linda en Floor. Uiteindelijk moest Bjorn de laatste wedstrijden overnemen, omdat Linda aan het werk moest. Chantal kreeg 9 punten voor, maar daar had Bjorn geen moeite mee. Hoewel hij één game verloor, wist hij de partij te winnen.

Uitslag van de kampioenschappen

• Dan de jeugd A in hun dubbele 3-kamp. In de eerste 3-kamp was de uitslag Carlos 1, Pepijn 2 en Joec 3, maar in de tweede 3-kamp was het Pepijn 1, Joec 2 en Carlos 3. Dat betekende dat uiteindelijk Pepijn met 3 gewonnen wedstrijden de 1e prijs in ontvangst mocht nemen.
  • De 6-kamp bij de jeugd B was een hele ervaring voor deze jongste groep en wat een leuke wedstrijden werden er al gespeeld. Soms was het spannend tot op het laatst van 5 games. Natuurlijk was het voor de drie jongsten best lastig, maar wat hebben ze goed hun best gedaan. Uiteindelijk trok Noa aan het langste eind. Daarna kwamen Fenna 2e, Lucas 3e, Sarah 4e, Kayleigh 5e en Jake 6e.

De prijsuitreiking en een cadeau voor Lennert

De prijzen werden uitgedeeld door Lennert en Laura. En iedereen, ook de ouders, kreeg een tafeltennissleutelhanger. Daarna vertrok de hele club naar de bar vertrokken voor een drankje en een hapje. Daar werd Lennert nog even in het zonnetje gezet. De kinderen hadden geld ingezameld en met behulp van de vereniging waren er twee mooie badjassen gekocht voor Lennert en zijn kersverse echtgenote Didi.