Dames van de Wouwse Boules bieden workshop aan op veiling Play Fair

Deze workshop werd vorig jaar in oktober tijdens de jaarlijkse Fair in de veiling aangeboden. Een workshop Jeu de Boules … wat moet je je daar bij voorstellen?

Ton van der Meer had daar op geboden en zondag 24 juli was het dan eindelijk zo ver. Met zijn vieren wandelden we naar de Jeu de Boules baan in Leimuiden, naast de school. Er hing een vlag en clubshirt aan het hek. We kregen een uitleg over het spel en de rest zou tijdens het spelen van een wedstrijd vanzelf wel duidelijk worden. Na de wedstrijd werden we verrast met koffie en cake.

Waarna we nóg een kort wedstrijdje hebben gespeeld.

Was het Leuk? Zeker! Kijk maar naar de foto’s.

Dank je wel, Anneke en Ria, voor de enorm leuke workshop!

Wilt U ook weten hoe het spelletje gaat?

Bied dan op de workshop die ook komende veiling (1 sep tot 8 okt 2022) weer bij de aangeboden kavels zal staan.

Weer of geen weer: De Wouwse Boules spelen altijd buiten

Jeu de boules: dat doen toch oude mannen op marktpleinen in Zuid Franse dorpjes? In de schaduw van platanen, onder het genot van een glaasje wijn, een ijzeren bal gooien naar een klein houten balletje verderop, op een baan van stoffig zand en steentjes …

Ondertussen raken ook in Nederland steeds meer mensen verslingerd aan het spel.

In Rijnsaterwoude is er jaren gespeeld op speciale aangelegde banen achter Sporthal De Meerkant. Maar per 1 augustus verhuizen we naar het Dorpsplein in Rijnsaterwoude.

Houdt u van buitensport? Kom dan eens kijken bij De Wouwse Boules, wij zijn op zoek naar enthousiaste nieuwe leden die het leuk vinden om zich bij ons aan te sluiten. De Wouwse Boules is een recreatieve vereniging. We spelen niet mee in een competitie, maar spelen wel regelmatig toernooien tegen jeu de boules verenigingen uit de omgeving.

Kom kijken

Bent u nieuwsgierig geworden? Kom dan eens kijken op een van onze speeldagen:

Maandag- en donderdagmiddag van 13.30 – 15.00 uur en na een pauze spelen we verder van 15.30 – 17.00 uur.

Locatie: Het Schoolhuis, Herenweg 22, 2465 AC Rijnsaterwoude.

Anneke Roozendaal    06-11087134

Corry van Schagen      0172-509515