Eerste FAIR is een feit!

Na de 40e en tevens laatste Rommelfair in 2019 werd het besluit genomen om over te gaan naar een nieuwe vorm van onze actie. Rommel eruit, maar wat dan? Het werd een Fancy Fair-achtige middag met leuke activiteiten en lekkere snoeperijen.

Allereerst hebben we onder de leden de vraag gesteld: “Heel Play Fair bakt – wat bak jij?” En wat een fantastisch vervolg is daar aan gegeven! Er zijn 18 prachtige en lekkere taarten gemaakt, die wij in onze eigen catering konden verkopen.

Natuurlijk zijn die taarten, voordat ze verkocht werden, gejureerd door de deskundige juryleden Ina Mollers en Joke Keijzer. En die taak hebben ze zeer serieus genomen. Onafhankelijk van elkaar werd alles geproefd en beoordeeld. Daarna werden de resultaten naast elkaar gelegd en zo zijn de winnaars eruit gekomen. Twee eervolle vermeldingen kregen de taart van Sylvia en de appeltaart van Tim en Sanne. De meest creatieve taart is gemaakt door Anne, de kleindochter van Tiny Lunenburg (senior lid). Zij maakte een prachtige Red Velvettaart, opgemaakt met witte chocolade. De meest smaakvolle taart is een aardbeienvlaai, gemaakt door voorzitter Laura, die daar heel erg verbaasd over was.

Door medewerking en meedenken van de Spantbar is Play Fair de mogelijkheid geboden om zelf met de catering aan de slag te gaan. Koffie met taart bleek een schot in de roos, maar later op de middag werd er ook een biertje of wijntje gedronken. De zitjes en hangtafels waren gezellig bezet en er werd volop meegedaan aan het Rad van Avontuur.

Maar onze belangrijkste doelgroep waren de kinderen uit Leimuiden en Rijnsaterwoude, maar ze kwamen ook van verder weg. Er was een prachtig circuit uitgezet waar de kinderen met een ‘Bingokaart’ langs konden gaan. Er waren allerhande spelletjes, waaronder ook leuke tafeltennisspellen. De kinderen waren lang en enthousiast bezig, waardoor de ouders de tijd hadden voor een drankje en een stukje taart. Op de Bingokaart stond ook wat lekkers en een glas limonade waar stevig gebruik van werd gemaakt.

Ook kon er geschminkt worden of je kon een prachtige glittertattoo laten plaatsen. Drie vrijwillige dames van buiten onze vereniging hebben zich de hele middag met hart en ziel ingezet voor de kinderen. Als vereniging zijn wij enorm blij en dankbaar dat zij dat hebben willen doen. En ze hebben al aangegeven dat we ze ook voor volgend jaar weer mogen vragen.

Een leuke aanvulling was nog de bloemenkraam. Men kon zelf een boeket samenstellen of gewoon een paar bossen bloemen kopen voor thuis. Met dank aan de sponsors voor deze bloemenpracht.

De inloopavonden waren relatief rustig. Volgend jaar kunnen we dat terugbrengen tot één of twee avonden. Mensen vonden het – terecht – leuker om op zaterdagmiddag op de Fair te komen.

Vanaf 1 september draaide onze digitale veiling al. Heel veel kavels hebben we kunnen vullen met prachtige decoratiespullen die bij Bloksma Keukens vandaan kwamen. Daarnaast waren er ook de – soms al vertrouwde – kavels en weer leuke nieuwe, waarmee ook de veiling weer een succes te noemen is. Spullen die niet op de veiling verkocht werden, waren op de Fair te koop. Ook daarvoor was goede belangstelling.

De stroopwafelactie was ook dit jaar weer een groot succes. Mede door de medewerking van Boon’s, waar we vrijdag en zaterdagochtend mochten staan, zijn er weer heel veel stroopwafels verkocht.

Het eindresultaat: we zijn heel tevreden. Kan het beter: altijd! Daar gaan we zeker aan werken.
Hopelijk zien we jullie volgend jaar weer terug!! Op een nóg leuker festijn.