Pupillen 1 – Zoey, Carlos, Pepijn, Joec – Kampioen

Zaterdag 3 december is ons eerste pupillenteam (duo) kampioen geworden. Op het nippertje. Er moest tegen de directe concurrent nog twee punten worden gehaald om zeker kampioen te worden. Bij één punt zouden er games en misschien punten geteld moeten worden om te bepalen wie er kampioen zou zijn.

Joec en Carlos waren de twee spelers die het vandaag moesten doen. Maar het ging niet makkelijk. De tegenstanders Joël en Yme van Pecos waren heel gedreven en na de eerste drie partijen stond Play Fair met 0-3 achter, mede door de spanning die ze niet gewend waren. Zowel de spelers als de ouders lieten zich meeslepen in de spanning en het fanatisme van de tegenstanders. Er kwamen zelfs tranen aan te pas. Maar dat hoort natuurlijk ook bij, al zijn we dat op het pupillenniveau eigenlijk niet zo gewend.

In de pauze na het dubbel is er goed gesproken met Joec en Carlos. Belangrijk was om ze te overtuigen dat ze best mogen verliezen, maar dat we wel willen zien dat ze durven te spelen: fanatiek en met een glimlach dus. Daarna was Joec aan de beurt en die kon in vier spannende games de wedstrijd tegen Yme naar zich toe trekken. Het was genieten van prachtig tafeltennis van twee kanten. Daarna moest Carlos de laatste wedstrijd tegen Joël, de beste speler van Pecos. Die verloor hij op het nippertje in 5 games in – wederom – een prachtige spannende pot.

Na de wedstrijd stonden Pecos en Play gelijk op 30 punten. Play Fair had 4-1 uit gewonnen en 4-1 thuis verloren. Dus dan moeten de onderlinge games worden geteld en daaruit bleek dat Play Fair uiteindelijk één game meer had gewonnen!

Deze wedstrijden waren spannender dan die van het Nederlands elftal de afgelopen week. Maar met een kleine attentie van Arie kon iedereen opgelucht naar huis.

Gefeliciteerd Carlos, Joec, Pepijn en Zoey!