Gezellig en enthousiast KinderTafeltennisFeest bij Play Fair

Dinsdagmiddag 21 februari is het Scholierentoernooi bij onze vereniging georganiseerd. Iets dat we sinds de komst van ’t Spant, al 50 jaar dus, elk jaar proberen te doen. Want de jeugd heeft de toekomst en daar moet je beginnen met bouwen. Jarenlang hebben we overvolle middagen gehad en zelfs een paar jaar een ochtend én een middagsessie met 60 kinderen. Maar tijden veranderen en het aantal kinderen en de keuzes voor die kinderen ook.

Maar wat waren we nu blij met een volle zaal met 30 kinderen. We moesten alle 12 tafels gebruiken om het allemaal mogelijk te maken. Op de eerste vier tafels waren de kinderen uit groepen 3 en 4 enthousiast bezig met spelletjes die raakvlakken hebben met tafeltennis. De coördinatie tussen ogen en handen is echt niet zo vanzelfsprekend. En we zien dat ook wel veranderen in de tijd. Sportcoach Femke had haar sportgroepje meegenomen om te tafeltennissen en heeft trainer Lennert een handje geholpen bij de jongste groep.

Op de andere acht tafels speelden de kinderen van groepen 5 en 6 tegen elkaar en die van 7 en 8. Deze kinderen hebben echte wedstrijdjes gespeeld. Heel veel kinderen hadden nog nooit tafeltennis gespeeld, dus was het alle zeilen bijzetten voor de begeleiders (Ton, Arnold en Laura) om dit in goede banen te leiden. Gelukkig was er een moeder van een jeugdlid die halverwege voor de kinderen wat te drinken kon inschenken met wat lekkers erbij.

Na een korte pauze werd er al een prijs uitgedeeld bij de jongste groep. Lennert had in de 2e ronde bij deze jongste scholieren een heel groepje laten winnen. Meis, Selina en Jasmijn namen heel trots met zijn drieën de prijs in handen en gingen daarmee op de foto. Ze hadden al snel een goede verdeling gemaakt zodat de prijs gaat rouleren. Maar we gaan er voor zorgen dat er snel voor alle drie een mooie medaille komt.

De andere groepen speelden nog een ronde door waarbij de beste van elke poule bij elkaar werden ingedeeld. Onze eigen jeugdleden hebben de 2e ronde geholpen met tellen en daar was Laura heel erg blij mee.

Na afloop waren er natuurlijk ook prijzen voor de winnaars. Bij groep 8 mocht Dennis de prijs in ontvangst nemen. Hij heeft tegen onze eigen leden gespeeld en dat kon hij natuurlijk nooit winnen. Maar omdat hij de enige was uit groep 7/8, was de prijs voor hem.

Bij groep 5/6 is er echt om gestreden. Natuurlijk wonnen Sarah en Jake (die lid zijn) alles, maar daar kwamen Fenne en Sylvie vlak achter. In hun poule kwamen zij als beste naar voren en uiteindelijk wist Fenne van Sylvie te winnen. Samen namen ze met een grote glimlach de prijzen in ontvangst.

Natuurlijk zijn alle kinderen welkom om een paar echte lessen te volgen bij onze jeugdtrainers op zaterdagochtend van 10.00 tot 11.30 uur. En het maakt niet uit of dat nu gebeurt of later in het jaar. Als de kinderen het willen proberen zijn ze te allen tijde welkom bij Play Fair.