Nieuwe “oude” winnaars bij de Leimuidense Open Dubbelkampioenschappen

Met 8 koppels was de opkomst niet echt groot. Afmeldingen vanwege reünie, ziekte, vakantie of familie-uitje zorgde ervoor dat we wat vaste deelnemers misten. Maar dat heeft niet afgedaan aan de gezelligheid en dat staat bij dit toernooi voorop. Niet alleen goede tafeltennissers doen mee aan dit toernooi. Maar ook als nieuweling, jeugdspelers, oudere senior of als tennisser meedoen was allemaal mogelijk.

De 8 koppels werden in twee poules ingedeeld. Op twee tafels speelden Bjorn en Martine, Ina en Johan, Ronald en Mats en Pepijn en Jorg hun wedstrijden. Op de andere twee tafels ging de strijd tussen Hans en Ben, Arnold en Dick, Laura en David en Peter en Martin. Daar zaten beste spannende wedstrijden tussen, maar de nummers één waren in beide poules overduidelijk. Na de pauze werden de nummers 4, 3, 2 en 1 uit beide poules tegen elkaar geplaatst en toen kwamen pas de echte spannende wedstrijden naar voren.

Peter en Martin verloren van Jorg en Pepijn. Laura en David moesten na 5 spannende games de winst aan Ina en Johan geven. Ronald en Mats wisten het als niet-tafeltennissers Hans en Ben heel moeilijk te maken, maar trokken toch net aan het kortste eind. Dat betekent dat Bjorn en Martine – als jeugdig koppel – de strijd aan moesten gaan tegen twee oudgedienden. En dat je die niet zomaar aan de kant zet met hun ervaring bleek uit de uitslag: 3 – 2 voor Arnold en Dick die de vijfde game nipt met 11-9 wonnen.

Dick en Arnold, nogmaals gefeliciteerd! En volgend jaar gaan we ervan uit dat jullie deze titel gaan verdedigen.

Groet Laura