Fair 2023 beter bezocht dan voorgaande

Het was gezellig druk in het Spant op zaterdagmiddag 28 oktober. Misschien hielp het matige weer een handje mee. Maar het succes van vorig jaar heeft waarschijnlijk ook meer mensen en vooral kinderen naar de Fair getrokken.

Er was veel ruimte voor leuke activiteiten voor kinderen en jongeren. De jongste kinderen kochten grif de ‘bingo-kaarten’ waarmee ze verschillende spellen konden doen en aan het einde nog een traktatie toe kregen. Ze lieten een tattoo zetten bij Esmee en Myrna. Deden enthousiast mee met de sjoelcompetitie. En vermaakten zich met de verschillende tafeltennis- en andere spellen.

Iedereen kon voordat men naar huis ging, bij de bloementafel zelf een boeket maken of een bosje kopen om mee te nemen.

Natuurlijk was er ook ruimte voor tafeltennis: spelen tegen de robot, je smash-snelheid meten of schuiftafeltennissen spelen. En dit jaar was er ook een darthoek voor een kleine dart-competitie.

Er was een gezellige hoek voor een kopje koffie met een stukje zelfgebakken taart (uit de “heel Play Fair bakt”-wedstrijd). Of anders een biertje, wijntje of frisje, terwijl de kinderen zich vermaakten.

Heel Play Fair bakt

De wedstrijd “Heel Play Fair bakt” heeft dit jaar 10 taarten opgeleverd die zijn gekeurd en vervolgens bij de koffie zijn verkocht. De taarten zijn beoordeeld en geproefd door een onafhankelijke jury bestaande uit Janneke Potters en Bianca Klock. Bij de jeugdinzendingen was de red velvet taart van Zoey de allerbeste, met nog eervolle vermeldingen voor Sarah en Fenna. Bij de senioren kwam de hartige taart van Laura als mooiste en lekkerste uit de bus.

Vaste onderdelen

Daarnaast waren er, als vanouds, de vaste onderdelen:

• Het Kluisspel: het nummer op de huis-aan-huis verspreide folder kan worden gecontroleerd. Als de kluis opengaat wint de bezoeker € 50,- (er zijn altijd 20 winnende nummers in omloop). Er zijn dit jaar 150 folders gecontroleerd (van de 2600 die zijn uitgedeeld), maar helaas is de kluis niet opengegaan.
  • Stroopwafelverkoop: de kakelverse Goudse stroopwafels. Maar liefst 864 pakjes stroopwafels zijn er van de hand gegaan.
  • De inteken-loterij met zes diners, gesponsord door lokale restaurants: De Parel, Bij René, Prik en Proost, Aqua, De Dyck en Cafetaria Van Geffen.
  • De inteken-loterij met twee grote levensmiddelentassen, gesponsord door Jumbo Nieuw-Vennep en nog twee kleine tassen.
  • De grote loterij. Deze was niet helemaal uitverkocht: 2150 van de 2500 loten zijn er verkocht, maar dat was toch een stuk meer dan vorig jaar.
  • Het Rad van Avontuur heeft 6 rondes gedraaid waarvan de lootjes vlot van de hand gingen.

Online veiling

De online veiling bevatte dit jaar 88 kavels, waarvan er 46 zijn verkocht. Ook dit was weer een forse bijdrage aan de opbrengst van deze Fair. Ook hiermee gaan we volgend jaar weer door, hopelijk met nog meer aanbieders en kopers.

Tot volgend jaar!

Wij kijken terug op een geslaagde tweede editie van dit evenement. Er zijn nog wat leerpuntjes voor volgend jaar, maar we gaan zéker door op deze weg.

Iedereen die is geweest en ons heeft gesteund: heel erg bedankt voor uw bijdrage in de vorm van een advertentie, het kopen van stroopwafels, loten, veilingitems, bingokaarten, bloemen, koffie met taart, enz.