Scholieren lekker bezig op Kindertafeltennisfeest 2024

Op vrijdag 1 maart heeft MJ Tafeltennis de gymlessen verzorgd voor de schoolkinderen van de Lei.  Enthousiaste reacties volgden en er zouden daarna veel kinderen meedoen aan het Kindertafeltennisfeest, wat al jarenlang door onze vereniging wordt georganiseerd.

Vrijdag 8 maart om 14:00 uur stonden de tafels in de gang klaar om zo snel mogelijk opgezet te worden want om 14:15 kwamen de kinderen binnen gelopen. Sommige hadden zich keurig aangemeld maar het overgrote deel meldde zich spontaan. De 21 kinderen uit groepen 5 en 6 werden in 5 poules ingedeeld, waarna ze met behulp van een vrijwilliger van onze vereniging de wedstrijden gingen spelen.

In de tussentijd waren Arnold en Ton bezig om alle spellen klaar te zetten voor de groepen 3 en 4 die iets later zouden starten. Om 15:15 uur startten 20 kinderen met de tafeltennisspelletjes daar.

Op dat moment was bij de andere kinderen de 1e ronde gespeeld en waren de poulewinnaars bekend. Die werden bij elkaar gezet en gingen daarna de strijd aan met elkaar. Er werden al prachtige partijen gespeeld door kinderen die niet op tafeltennis zitten (maar dat best zouden kunnen). Ook de andere kinderen speelden een vervolgpoule, allemaal zo goed mogelijk op sterkte ingedeeld.

Ton en Arnold hadden de groepen 3 en 4 prima onder controle en het was een enthousiasme ten top bij iedereen. Ook het rondje om de tafel werd nog ingezet omdat de finalepoule langer duurde dan de andere poules.

Tegen 16:30 uur was de laatste wedstrijd gespeeld en waren de winnaars bekend. Bij groepen 3 en 4 werden Selina (110 punten) en Jasmijn (107) de winnaars. Sven werd eerste bij de groepen 5 en 6 en Tygo kreeg de tweede prijs. Omdat er geen kinderen uit de groepen 7 en 8 waren, gingen die prijzen naar de 2 meisjes die zich heel dapper staande hielden tussen alle jongens. Iris had alle partijen in de vervolgpoule gewonnen en kreeg de eerste prijs en Feline de tweede prijs. Daarna volgde nog een mooie groepsfoto!

Sarah en Fenna van onze vereniging deden mee en begeleidden op volwassen wijze hun eigen poule. De moeders Janneke en Chantal waren ook hard nodig om een poule te begeleiden. Net zoals Piet, Antoinette, Hans en Laura, en Pepijn die na zijn schooltijd nog een handje kwam helpen.

Alle vrijwilligers voor deze middag ontzettend bedankt.