Play Fair 65 jaar – geslaagde pubquiz

Op 13 mei 2025 bestond Play Fair 65 jaar. Het vorige feest – de spetterende jaren-60 fuif – was pas tweeënhalf jaar terug, vanwege uitstel door Covid. Nu dus een pub quiz, samengesteld en geleid door Niels Ax (met zijn bedrijfje Go?Quiz) en enthousiast gespeeld door zo’n 35 leden en vrienden van Play Fair.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er was zelfs een ronde met 10 vragen over Play Fair. De meeste makkelijk, maar toch ook een paar weetjes, zoals vier namen van clubkampioenen of twee vroegere secretarissen. Ook de kleuren van de eerste outfit en van het batje op het eerste logo waren niet bij iedereen bekend. Dat laatste was overigens groen; hierbij het bewijs daarvan:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na twee ronden werden de jubilarissen van dit jaar gehuldigd: Harry 65 jaar lid, Addie en Hilde (afwezig) 50 jaar lid en Jos 40 jaar lid. Voor 65 jaar lidmaatschap is er eigenlijk geen speciaal aandenken, maar voor Harry was een speciale oorkonde gemaakt. Voor Addie en Hilde was er een officiële speld en voor Jos de plaquette. En natuurlijk bloemen voor iedereen. Gefeliciteerd allemaal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daarna weer verder met de quiz. De Irenebrigade (Irene, Dick en HansB) stonden steeds aan kop – zelfs tot aan de laatste ronde – op de voet gevolgd door Team 6 (Martin, Carla, Fred en Petra). Toen kwam echter de muziekvraag met 10 geluidsfragmenten, waarbij je punten kreeg voor titel en artiest. De Irenebrigade haakte na de Beatles al af, terwijl Team 6 veel punten wist te scoren met hun muziekkennis. De eerste plaats dus uiteindelijk voor Team 6 en een tweede voor de Irenebrigade.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tenslotte nog een kleine verrassing voor het bestuur, want er was nog een cadeautje vanuit de zaal: vrolijke tafelkleden met tafeltennisprint die kunnen worden gebruikt bij prijsuitreikingen, de Fair, de ALV of andere evenementen of presentaties. Al met al was dit een geslaagde avond, met dank aan de presentatie van Niels en de organisatie door Laura.