Clubdag 2023 succesvol en goed bezocht

Na twee jaar zonder clubdag konden we de aloude traditie weer voortzetten: ontbijt met de hele club en daarna alle clubfinales spelen.

Ontbijt

Bij het ontbijt schoven 50 mensen aan. Bijna alle jeugdleden waren er, al dan niet vergezeld van ouders, en ook veel woensdagmiddagspelers waren er bij. Het ontbijt was weer goed verzorgd, maar het ging natuurlijk vooral om de gezelligheid van de hele groep bij elkaar. Natuurlijk werden ook de vaste onderdelen afgehandeld. Eerst werden de diploma’s voor de kampioenen uitgereikt (deze keer alleen het jeugdteam Zoey, Carlos, Joec en Pepijn). Daarna de prestatieprijs voor de hoogst scorende competitiespeler. Dat was onbetwistbaar Pepijn Potters die zowel in het voorjaar als in het najaar 100 % scoorde; dat hadden we nog niet vaak gezien. En tenslotte was er nog de Mars de Rijk-aanmoedigingsprijs voor een veelbelovende jeugdspeler. Dit keer was dat Kayleigh van Nieuwpoort, die in de allerlaatste wedstrijd voor het eerst een partij won én in de trainingen ook duidelijke vorderingen maakt.

Finales

Vervolgens werd het ontbijt afgeruimd en de zaal ingericht voor de finalepartijen.

De uitslagen daarvan zijn als volgt:

• Junioren dubbel B: Noa en Fenna versloegen de mannen Lucas en Stijn toch nog redelijk eenvoudig met 3-0.
  • Junioren dubbel A: Zoey en Carlos konden het geweld van Pepijn en Joec niet weerstaan en gingen met 3-0 ten onder.
  • Junioren enkel B: Fenna en Noa gingen de hele wedstrijd gelijk op, maar uiteindelijk won Fenna – toch nog verrassend – met 3-2.
  • Junioren enkel A: Zoey en Pepijn zijn normaal aardig aan elkaar gewaagd, maar in deze finale kende Pepijn geen genade en won met 3-0. Hij is dus de Play Fair jeugdkampioen 2023!
  • Woensdagmiddag dames: Lia en Anneke zijn twee oude rotten die vroeger veel bij RTC hebben gespeeld, maar Lia speelde het listiger en won met 3-0.
  • Woensdagmiddag heren: Ben is nog maar amper lid en stond al direct in de finale. Maar de ervaring van Johan woog toch het zwaarst, hij won eenvoudig met 3-0.
  • Senioren mix-dubbel: Dit was een spannende en leuke pot, waarin Sylvia en Bjorn met 3-2 wonnen van Arenda en Fred.
  • Senioren dubbel B: Ook hier was het lang spannend. Op het eind van de 5e game stonden Laura en Ina op winst, maar door een paar overmoedige aanvallen ging toch de winst met 3-2 naar Marina en Sylvia.
  • Senioren dubbel A: En nog een spannende partij. De ‘oudjes’ Dick en Arnold hielden lang stand met listig bekeken spel, maar de ‘jonkies’ Arenda en Arie worstelden zich toch nog naar een 3-2 winst.
  • Senioren enkel B: Marina won de eerste game mooi, maar verloor de tweede gek genoeg met 11-0. Daarna ging het redelijk gelijk op, maar trok Hans aan het langste eind met 3-1.
  • Senioren enkel A: Bjorn is al heel wat jaren de onbetwiste clubkampioen en wacht al jaren op een opvolger. Ook deze keer leek dat niet te gaan gebeuren toen Arie met 0-2 achter kwam. Maar Arie herpakte zichzelf, stapte over op een iets voorzichtiger tactiek en trok de partij stukje bij beetje naar zich toe. Hij won dus – met soms spectaculaire rally’s – met 3-2 en mag zich Play Fair clubkampioen 2023 noemen.

Iedereen gefeliciteerd met de eerste of tweede prijs!

Er zijn veel foto’s en een paar filmpjes gemaakt, zowel bij het ontbijt als van de finalepartijen en prijsuitreikingen:

Dit album is gemaakt met Pixeldrain free file sharing. Klik op een foto of video en daarna op de menu-knop linksboven om te downloaden of delen.